Vienkārši nav labākas sajūtas kā sajust siltas saules starus braucot ar velo, kad Tu zini, ka mājās šobrīd temperatūra mīnusos. 

Ziemas vai pavasara treniņnometnes ir svarīgs sezonas pamats gan profesionāliem, gan amatieru riteņbraucējiem. Tā ir iespēja netraucēti pievērsties riteņbraukšanai pirms sezonas sākuma. Nav pat tik ļoti svarīgi, vai nometne ir trīs dienu garumā, nedēļa, vai divas nedēļas.

Velo treniņnometnes parasti tiek organizētas no janvāra līdz aprīlim, kad sportisti, meklējot siltāku klimatu, garus kāpumus un gludus ceļus, dodas uz dienvidiem. Tipiskākās vietas nometnēm ir Maljorka, Tenerife, Spānijas dienvidi, Itālija, pēdējā laikā arī Kipra. 

Internetā var atrast visai plašu nometņu piedāvājumu. Zināmākie galamērķi no Latvijas ir HC Bike Tours Spānijā, Evelo Itālijā, Velotreniņi.lv Kiprā, Gandrs Balkānos. Ikvienā ir iespēja ņemt līdzi velo, vai arī īrēt uz vietas. Dažas cenā iekļauj pilnu servisu, sākot ar avio biļetēm, citas piedāvā tikai pakalpojumus uz vietas. 

Lielākā daļa treniņnometņu piedāvā dažāda līmeņa grupas, taču ir svarīgi dubulti pārbaudīt, vai konkrētais piedāvājums derēs tieši jūsu fiziskajai sagatavotībai. Bieži vien iespējams vienkārši braukt, bez strukturētu treniņu intensitātes. Ja nometne notiek kalnainā reģionā, tad ar to būs pietiekami- reljefs pats diktēs intensitāti. Ne visiem gribas pavadīt nedēļu intervālu treniņos, kad ir iespējams redzēt ko vairāk.

Katrs pats var noorganizēt sev un draugiem nelielu treniņnometni dienvidos. Parasti tas tiek darīts noskaidrojot vietas, kur vispār iespējams aizlidot no Rīgas, Kauņas vai Viļņas. Nākamais solis ir saprast, kurās no šīm vietām būs pietiekami silts, un kuri no siltajiem galamērķiem būs interesantākie un ekonomiski izdevīgākie. Atliek tikai nopirkt biļetes un rezervēt dzīvošanu.

Ja tiek ņemti savi velo, tas reisi ar pārsēšanos būtiski sadārdzina bagāžas transporta izmaksas, jo katram reisam bagāža jāpērk atsevišķi. Jāņem arī vērā laiks, kas jāpavada lidostās.

Plānojot nometni pašiem lielākais ieguvums ir elastīgie datumi. Iespējams, sanāks lētāk, nekā gatavs piedāvājums, bet var arī sanākt ieberziens ar izvēlētās dzīves vietas kvalitāti, jo ne vienmēr atsauksmes internetā ir objektīvas. Tādā ziņā gatava nometne piedāvā pārbaudītas viesnīcas, villas vai apartamentus, kā arī apvidū labākos velo maršrutus. Braucot pašiem pirmo reizi uz jaunu vietu tikai pēdējās dienās radīsies apjausma par labākajiem ceļiem un skaistākajiem skatiem. Slikts stils ir uzmesties esošam pasākumam, iegūt informāciju kā potenciālam klientam, taču beigās braukt pašam uz svešas nometnes reģionu visai līdzīgos datumos, cerot pievienoties jau organizētai grupai ar visu tai pieejamo atbalstu. Jāņem vērā, ka nometņu rīkošanā tiek ieguldīts darbs, un neviens negrib freeloader-us

Biežākais iemesls treniņu plānošanai dienvidu zemēs saistīts ar bēgšanu no sliktajiem laika apstākļiem mājās, Latvijā. Nevaru apgalvot, ka siltāks reģionan vienmēr galvenajai motivācijai. Nenovērtēts nometnes bonuss ir laiks tikai treniņiem, ar iespēju nolikt malā visu pārējo. Tas ir iegūstams arī uz vietas Latvijā, pašam saplānojot nedēļas nogales trīs dienu treniņus (vairāk gan vasarā).

Viens no lētākajiem variantiem Latvijas mini nometnei ir rezervēt dzīvošanu, vai palikt pie draugiem, radiem no mājām ar velo sasniedzamā attālumā. Piektdienas vakarā pēc darba īsāks 70-80 km treniņš, sestdien garais, vai divi īsāki treniņi, un svētdienas treniņš kā mājupceļš. Lai palielinātu aptveramo rādiusu, ļoti efektīvi plānojot budžeta pasākumu var izmantot vilcienu maršruta sākumā vai beigās. Vilcienos, atšķirībā no autobusiem, praktiski nekad nav problēmu ar velosipēdu transportu. 

Cita alternatīva ir nepalikt divas naktis vienā un tajā pašā vietā. Tad maršruts izveidojams kā liels loks, apskatot līdz šim neredzētus Latvijas nostūrus. Šādam plānojumam ir papildus priekšrocība motivācijas ziņā- bez variantiem būs jānokļūst līdz plānotajam dienas galamērķim!

MTB braucēji var izskatīt iespēju rīkot mini treniņu nometni kādas no SEB vai Vivus seriālu trases tuvumā. Izbraukt visu trasi, vairākas tās sekcijas atkārtoti, tādā veidā iegūstot papildus priekšrocības pār konkurentiem. Vienkārša trases zināšana dod 5-10 minūšu ieguvumu salīdzinot ar braukšanu uz dullo. Latvijas trases mainās visai maz, tāpēc šādu nometni var rīkot pat vienu, divus mēnešus pirms sacensībām.

Sen beigušies tie laiki, kad SEB tautas klase bija tautas klase. Lielākā daļa pirmajā simtā braucošo ik gadu dodas pavasara treniņnometnē dienvidos, kurās nobraukuši jau tūkstoti vai divus tūkstošus kilometru, kad pārējie tikai velk ārā no sķūnīšiem savus ričukus. Daļa Top braucēju marta beigās treniņnometnē dodas jau otro reizi. Pirmā nometne jau bijusi janvārī. 

Riteņbraukšana Latvijā kļūst arvien populārāka. Konkurence kļūst arvien lielāka, un nav tā, ka sporta klase plestos plašumā. Katru gadu ir jāpieliek savā sagatavotībā, lai vienkārši paliktu iepriekšējā līmenī. Pavasara nometnes ārzemēs, vai īsās nometnes Latvijā ir viens no veidiem kā to izdarīt.

Es braucu ar velo, nodarbojos ar velo orientēšanos Latvijas izlases līmenī. Vēl lasu lekcijas RTU un rakstu treniņu plānus. 

Plašāk par mani

Tu esi nokļuvis īstajā vietā! Treniņu plāns ļaus Tev izmantot laiku efektīvi, kļūt ātrākam un apsteigt svarīgākos konkurentus. Kad sāksim?  

Rakstiet: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.