Tā kā visas sacensības uz laiku ir atceltas, un nav zināms cik ilgi, tad piedāvājam alternatīvu- sacensties Velotreniņi.lv virtuālajā solo kausā 5 posmos. Katram posmam 3 nedēļas, katrs posms citā trasē. Vērtēšana pēc Strava segmentiem, braukšana pēc GPX faila. Treniņdistances garums vidēji 35-40 km, vērtējamais segments ~20 km (izņemot 2. posmu, kurš būs garāks). Katram posmam būs arī trases video!

Covid-19 pandēmija un tās dēļ noteiktie ierobežojumi noteikti ietekmēs sacensību kalendāru arī šī gada pirmajos mēnešos, taču individuāli mežā mēs varam doties joprojām!  Tādēļ jau otro gadu piedāvājam alternatīvu- sacensties Velotreniņi.lv neklātienes sacensībās "Velotreniņi.lv Strava kauss" , šogad trijos posmos. Katram posmam būs atvēlētas 2-4 nedēļas. Vērtēšana būs pēc Strava segmentiem, braukšana pēc GPX faila un marķējuma dabā. Distances garums vidēji 18-25 km. Katram posmam būs arī trases video! Tā kā iepriekšējā sezonā lielākā daļa brauca tieši segmentus, nevis visu garo treniņdistanci, tad šogad segmentiem starts un finišs būs tuvu kopā, kā arī "tukšo" metru nebūs.

Atceramies - trasē dodamies vieni paši vai maksimums divatā! Grupas braucieni nav atļauti! Stravā ir ļoti viegli redzēt kurš ar ko braucis kopā, un rezultāti lielākā grupā netiks ieskaitīti, jo šī ir individuālā distance, un aizvēju izmantot nav atļauts! Ņemot vērā pozitīvās atsauksmes atsauksmes, 1. posma - Siguldas trase būs tāda pati kā pagājušajā gadā, kas ļaus salīdzināt gan savu izaugsmi gada laikā, rezultātus dažādos seguma apstākļos un izbaudīt jau zināmās takas. Ceļot pasākuma kvalitāti tika nolemts visus posmus rīkot Siguldas pusē- tad mums būs iespējams "pieskatīt" trasi, novākt kritušos kokus, iespējams, marķēt neskaidros pagriezienus.

 
  1. posms     Sigulda     22. marts - 18. aprīlis    Garmin Connect GPX trase  Strava segments 19,9 km   rezultāti   
2. posms Līgatne 19. aprīlis -9. maijs šeit būs gpx fails šeit būs saite uz segmentu rezultāti  kopvērtējums 
3. posms Krimulda 10. - 30. maijs šeit būs gpx fails šeit būs saite uz segmentu rezultāti  kopvērtējums 

Katra nākamā posma trase tiks publicēta iepriekšējā posma pēdējās dienās. Kopvērtējumā tiek skaitīta visu trīs posmu laiku summa. Trasi atļauts braukt tik reizes cik vēlaties, vērtēts tiek tikai labākais rezultāts. Maršruti  var tikt precizēti pēc saskaņošanas ar atbildīgajām institūcijām. 

Jūs atrodaties īpaši aizsargājamā dabas teritorijā- Gaujas Nacionālajā parkā! Aicinām jūs saudzēt un cienīt dabas un cilvēku radītās vērtībās! Trase ved pa koplietošanas ceļiem un takām. Lūdzu respektējiet citus parka apmeklētājus, neizraisiet konfilktus!

Saskaņā ar Dabas aizsardzības pārvaldes norādēm 1. posma norise Siguldā ir saskaņota tikai ārpus pastaigu tūrisma pīķa stundām. Tas nozīmē, ka sestdienās un svētdienās, kā arī Lieldienu brīvdienās laika posmā starp 11.00 un 18.00 uzrādītie rezultāti netiks vērtēti. Būsim arī objektīvi- šajās stundās nesabraucot kājāmgājējus normālus laikus uzrādīt tāpat nebūs iespējams. Stravā ir redzams treniņa sākuma laiks, kā arī no kuras līdz kurai treniņa minūtei jūs bijāt segmentā. Ja Jūs braucat brīvdienā pa dienas vidu, piemēram, trases apskati, un un satiekat tūristus, lūdzu sabremzējaties līdz 5 km/h, sasveicinieties, un palaidiet garām. Veidosim kopīgi cieņpilnas attiecības ar citiem aktīvās atpūtas baudītājiem!

 

Dalība Velotreniņi.lv Strava kausā ir bez maksas. Ja Jūs novērtējat ieguldīto darbu trases izveidē, filmēšanā un marķēšanā, un esiet gatavi pateikt paldies, tad lūdzu ziedojiet sev pieņemamu summu uz šādiem rekvizītiem:

ER konsultācijas
reģ. nr. 40002177586
konts LV02PARX0001540410009
ar mērķi "MTB attīstībai".  

Kā arī pievienojaties Velotreniņi Events Strava klubam! Tiklīdz situācija valstī normalizēsies, tieši kluba lapā notiks kopīgie treniņi, braucieni, tiks piedāvātas GPX maršruti un citas velo aktivitātes. Pieskaņojoties aktuālajai covid19 situācijai, atsāksies arī pērn iesāktā tradīcija - katru otro ceturtdienu doties MTB grupas treniņā "Nurmižu apļi"- šogad ar jauniem uzlabojumiem!

Vienkārši nav labākas sajūtas kā sajust siltas saules starus braucot ar velo, kad Tu zini, ka mājās šobrīd temperatūra mīnusos. 

Ziemas vai pavasara treniņnometnes ir svarīgs sezonas pamats gan profesionāliem, gan amatieru riteņbraucējiem. Tā ir iespēja netraucēti pievērsties riteņbraukšanai pirms sezonas sākuma. Nav pat tik ļoti svarīgi, vai nometne ir trīs dienu garumā, nedēļa, vai divas nedēļas.

Vai taisnība, ka vakarā apēstas trīs porcijas spageti, bet brokastīs notiesāts putras katls ļauj sacensību rezultātu uzlabo ja ne pieckārtīgi, tad vismaz trīskārtīgi, rada milzīgu enerģijas pieplūdumu un pie veiksmes vieta uz goda pjedestāla ir garantēta? Patiesībā nē – neko citu kā lieko svaru šādi dabūt nevar. Mērenība ir tikums it visā, un, ja runā par uzturu pirms sacensībām (un arī treniņiem), tad tā ir vistīrākā patiesība. Kārtīgu brokastu efektivitāte dažas stundas pirms starta ir kļūdains mīts.

Sporta kustību pamatā ir muskuļu darbība. Lai muskulis darbotos, tam nepieciešama enerģija, kas organismā uzkrāta ķīmisku savienojumu veidā. Šiem savienojumiem šķeļoties, enerģija atbrīvojas, un tā var pārvērsties mehāniskā enerģijā – kustībā. Tēma pirmajā tuvinājumā ir visai garlaicīga, un lasāma tikai tiem, kas vēlas izprast treniņu teorijas pamatus. Izprotot kā trenēt enerģētiskās sistēmas, jākļūst skaidrākam kā veidot treniņus konkrētām distancēm.

Lielākā daļa sportistu kļūdu uztura ziņā rodas vispārpieņemtu ieradumu dēļ, ko ieteikuši draugi vai paziņas. "Tā dara visi" vai "acīmredzot tā jābūt". Šeit atrodamā informācija var likties netipiska vai pretrunā pieņemtajai praksei, taču tā ir saskaņā ar cilvēka fizioloģiju un uztura zinātni. Lai arī dažas no šīm kļūdām šķiet elementāras, tomēr pārsteidzoši daudz sportistu tās joprojām turpina pieļaut dienu no dienas.

Ikvienam velo sportistam amatierim reiz pienāk brīdis, kad ir skaidrs – trenēties tā, kā līdz šim vairs nav efektīvi, bet, kā to darīt turpmāk - padoma īsti nav. Kāda tad ir labākā treniņu metode, kad, cik daudz un ar kādu intensitāti braukt – tie nav tik vienkārši jautājumi, lai tikai ar pāris atslēgvārdu ierakstīšanu interneta plašumos varētu atrast pareizo un piemērotāko atbildi.

Treniņu slodzes sadalījums sacensību nedēļā ir ļoti būtisks – par daudz, un būs nogurums, par maz – nebūs asuma distancē. Uzreiz jāpiebilst, ka šī raksta nedēļas plānojums noderēs tikai tad, ja pirms tam ievērots treniņu grafiks ar regulāriem treniņiem, kā arī gaidāmās sacensības ir svētdienā, nevis sestdienā.  Ja treniņi bijuši maz, tad lietderīgāk būtu trenēties pēc iespējas ilgāk (tuvāk sacensībām) un ņemt atslodzi tikai 1-2 dienas.

Klāt ir pirmā sacensību nedēļa, un aktuāls kļūst jautājums, kāda tad pareizi iesildīties pirms starta? Iesildīšanās pozitīvi ietekmē sacensību rezultātu, kā arī organisma sagatavošana slodzēm samazina risku iegūt traumas.

Pirmkārt, pēc iesildīšanās samazinās pienskābes veidošanās ātrums muskuļos, līdz ar to startā organisms mazāk izmantos anaerobās reakcijas. Palielinās sirds un plaušu darba spējas. Otrkārt, iesildīšanās palīdz uzlabot kustību koordināciju, līdz ar to startā netiek izmantots tik daudz enerģijas, un iesildīšanās palīdz psiholoģiski noskaņoties startam. Treškārt, jāatzīmē, ka iesildīšanās paaugstina ķermeņa temperatūru un ir pierādīts, ka par katru grādu, par ko palielinās ķermeņa temperatūra, organisma saržotās enerģijas apjoms palielinās par 13%.

Aizvadot gada pēdējo SEB MTB maratona posmu, lielākajai daļai sezona noslēdzas. Sezona cauri, taču tas nenozīmē, ka var gulēt uz lauriem un audzēt vēderu, pamatus nākamās vasaras veiksmēm jāsāk likt jau tagad.

Pirmkārt, nepieciešams atpūsties – ne tikai fiziski, bet arī psiholoģiski, tāpēc pulsometru (un reizēm velosipēdu) uz kādu laiku noliekam malā. Otrkārt, lai arī tagad būs atslodzes periods, jāturpina kustēties un darboties, vai tās būtu pastaigas, skriešana, peldēšana vai sporta spēles. Ķermenim ir vienalga, kādā veidā jūs to uzturat formā.

Visiem, kas lasa šo rakstu, patīk braukt ar velosipēdu. Kāds brauc savam priekam, cits veselībai, un daļa labākiem rezultātiem sacensībās. Būtībā lielākā un vienīgā atšķirība starp sportistiem (un te nav nozīmes SEBa starta koridoriem) un amatieriem ir veids, kādā viņi brauc – otrie praktiski vienmēr visus braucienus veic ar vienu un to pašu viņiem komfortablo vidējo ātrumu. Tas nav nekas slikts, taču, ja ir vēlme braukt mazliet ātrāk vai tālāk, tad nepieciešams braucienus (treniņus) dažādot. Šajā rakstā kā to izdarīt, un kādas īpašības būtu jātrenē.

Spēka treniņu lietderību svaru zālē viegli pamatot. Vairāk spēka griežot piedāļus nozīmē lielāku jaudu, bet lielāka jauda garantē mazāku laiku distancē. Tas, ja pedāļu griešanas ātrums paliek nemainīgs. Pavisam vienkārši.

Papildus spēcīgām kājām trenēta ķermeņa augšdaļa uzlabo velo vadīšanu tehniskās trasēs, kas vislabāk izjūtams, raujot stūri augšup pāri šķēršļiem. Spēcīgi un elastīgi muskuļi ievērojami samazina risku grūt traumas – vai tas būtu kritienos vai treniņu slodzes dēļ.

Nedaudz pameklējot internetā vai apjautājoties treneriem, var atrast daudzas un dažādas spēka treniņu programmas, taču lielākajai daļai no tām ir divas problēmas.

Es braucu ar velo, organizēju nometnes, trases apskates braucienus un sacensības. Vēl lasu lekcijas RTU un rakstu treniņu plānus. 

Plašāk par mani

Tu esi nokļuvis īstajā vietā! Treniņu plāns ļaus Tev izmantot laiku efektīvi, kļūt ātrākam un apsteigt svarīgākos konkurentus. Kad sāksim?  

Piesakies konsultācijai!