Pirmais un galvenais ko secināju, ka tikai divi treniņi, viens ar 26er, viens ar 29er ir krietni par maz lai izdarītu lielus secinājumus. Pirms rakstīt gribēju nobraukt vairāk, taču tā kā pēc pirmās testu dienas apslimu, un kādu nedēļu jaunu datu nebūs, tad jāuzliek uz papīra redzētais.

Rīta treniņā izvēlējos braukt ar 29er. Kas mani pārsteidza, ka nesajutu nekādu "sodu" vadāmībā. Autobusa efekta nebija. Pieļauju, ka tas būtu spēkā smagākam, un līdz ar to lētākam nainerim. Visu ko gribēju, spēju izpildīt- gan trāpīt tieši garām saknei 2cm platā trajektorijā, gan izņemt asus līkumus, cik nu tādi bija. Toties uzreiz jutu, ka paātrinājums nainerim ir sliktāks nekā ar 26er, kaut arī velo svara starpība tikai 300g. Paātrinājuma atšķirības nosaka galvenokārt paši rati, ko neesmu vēl nosvēris atsevišķi. Aprīkojumums lielajam ričukam ir augstākas klases, līdz ar to iespējams, ka rāmji svarā ļoti līdzīgi, un visi tie 300 grami svara starpības paslēpti ratos.

Vakara treniņā braucot ar 26er pievērsu īpašu vērību sajūtām vadāmībā, un salīdzināju ar rīta braucienu tajās pašās vietās. Šādi skatoties 26er ir gan veiklāks, bet tad sāku domāt, vai tas patiešām ir bonuss? Jā, ar 26er varēju iegriezt vēl precīzākās trajektorijās nekā ar 29er, nokavēt darbības sākumu un tāpat paspēt izstūrēt kā vēlos. Atceramies, ka 29er vadāmībā tāpat varēju izdarīt visu kas vajadzīgs. 26er varu izdarīt vēl labāk! Acīmredzot, tas „vēl labāk” ir drošā rezerve, kas bieži nav vajadzīga un ātrumu neietekmē, jo netiek lietota. Vēlreiz uzsvēršu, ka tas būs spēkā tikai labam, vieglam 29er, kura svara limits varētu būt zem 10 kg.

Sanāca iebraukt apmēram 300 metrus garā skaidu sekcijā. GNP šobrīd labiekārto tūristu takas noberot populāros gājēju celiņus ar mulču. Tā kā jau biju šo vietu braucis jau agrāk ar 26er, biju pārsteigts, cik labi  29er ripo cauri. Savukārt vakarā ar 26er nošausminājos, cik liela ir starpība. Testu pa smiltīm neesmu vēl braucis, bet tas iecerēts tieši mīkstā seguma dēļ. Atļaušos prognozēt, ka tur 29er vinnēs bez variantiem, bet pagaidām tā ir tikai prognoze. Visi, ar ko runāju, slavē nainerus tieši mīkstajā segumā.

Bet nu par pašu testu. Braucu no Velnalas 3.5 kilometrus Lielā akmens virzienā, tas ir Vienības brauciena MTB maršruts ar tiltiņiem pretējā virzienā. Laiks apmēram 9 minūtes. Taka ir ļoti ātra, tik ātra, ka līkumos nākas bremzēt, vietām ir saknes, kur jāatrod ideālā trajektorija. Jābremzē arī pie tiltiņiem, lai neaizietu taisni, jo tie rudenī slideni. Turpceļā ir 10m augstuma kritums, atpakaļceļā tas pats ir kāpums. Beigas ir sakņainākas nekā sākums.

Gan turp, gan atpakaļceļā 29er vinnēja, attiecīgi par 8 un 23 sekundēm.  Jau uzreiz pēc braucieniem nebiju pārliecināts, ka tas ir galīgais rezultāts, jo:

  • 26er šobrīd ir traktorriepas, 29er visai gludas. Taka bija cieta, sakņaina, un tātad gludām riepām ir priekšrocības.
  • 29er braucu no rīta 11.00, 26er pēcpusdienā 17.00. Vakara treniņā jutu nogurumu, kas varēja iespaidot izturību līdz galam.

 

Tad es ielādēju datus no Garmina datorā, un tas apstiprināja manus secinājumus par nogurumu, un atstāj jautājumu par ratu izmēru atklātu.

Grafikā attēlots ātrums, diognālā līnija- laiks. Zilā 29er, sarkanā 26er. Kā redzam, tad pirmās 5 minūtes līdz 2.3 kilometram braucieni ir identiski! Ja vēl atceramies, ka nākajā dienā jau biju slims, tad man izskatās, ka viekārši esmu sācis nogurt. Cita izskaidrojuma nav.

To apstiprina otrais grafiks- atpakaļ ceļš tajā pat trasītē. Krāsas tādas pašas.

Šoreiz laika atšķirība parādās jau daudz ātrāk. Esmu noguris pēc 1. brauciena, atpūtai tikai 5 minūtes. Otrajā daļā starpība sāk augt krietni straujāk- baterijas nosēžas daudz straujāk, nav ātruma. Nevar teikt, ka trases viens gals būtiski atšķirtos no otra dodot vienam vai otram ritenim priekšrocības- abu braucienu sākumi ir apmēram vienādi. Atšķirības parādās vēlāk.

Ko secināju? Jāatkārto šī pati trases daļa esot pilnīgi veselam, turklāt divreiz- vienu dienu ar 26er no rīta un 29er vakarā, un otrādi. Nākamos interesantos datus varētu iegūt uzliekot vienādas riepas, kā arī katra brauciena laikā 6-8 reizes pilnībā apstājoties uz 1 sekundi- lai novērtētu paātrinājuma lomu braucienos. Pēc tam jāpāriet uz cita veida segumiem. Būs ko darīt :)

Pieejami, saprotami un efektīvi treniņi!

Velotreniņi.lv un treneris Eduards Rēns piedāvā treniņu plānus visai sezonai un katrai dienai, operatīvas izmaiņas, regulāru un praktiski nelimitētu komunikāciju ar klientiem, kopīgus treniņus, padomus par tehniku, braukšanu un uzturu. Velotreniņi.lv - tie ir visiem pieejami, saprotami un efektīvi treniņi! 

Pamata līmenis

30 EUR mēnesī

Standartizēts treniņu plāns, pieskaņots dalībai
vai nu LVM vai Vivus MTB maratonu seriālos

  • 3 līdz 4 treniņi nedēļā
  • Plāns ņem vērā jūsu aizņemtību nākamajā mēnesī, iesniedzot grafiku savlaicīgi
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  •  Iespējami jaudas treniņi pēc FTP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani un e-pasti darba dienās 9-18
  • Treniņu datu anaīze saskaņā ar cenrādi 2
  • Today’sPlan Premium abonements nav iekļauts
  • Treniņu programma svaru zālei par 15 eiro mēnesī
  • Individuālie treniņi saskaņā ar cenrādi 3

Standarta līmenis

45 EUR mēnesī

Individuāls treniņu plāns, pieskaņots Jūsu mērķiem, ikdienas ritmam un sacensību kalendāram pēc jūsu izvēles

  • 3 līdz 5 treniņi nedēļā
  • Plāns ņem vērā gan iepriekš zināmo aizņemtību, kā arī var veikt operatīvas izmaiņas tuvākajām dienām
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  • Iespējami jaudas treniņi pēc 4DP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani, e-pasti un Whatsapp darba dienās 9-18
  • Treniņu datu analīze reizi nedēļā 2
  • Today’s Plan Premium abonements ar atlaidi
  • Treniņu programma svaru zālei par 10 eiro mēnesī
  • Kopīgie individuālie treniņi ar 50% atlaidi 3

Augstākais līmenis

105 EUR mēnesī 1

Tu vēlies sasniegt visvairāk. Individuāls treniņu plāns ar gandrīz neierobežotu komunikāciju un papildus iespējām.

  • 4 līdz 6 velo treniņi nedēļā, 1 svaru treniņš
  • Plāns ņem vērā gan iepriekš zināmo aizņemtību, kā arī var veikt operatīvas izmaiņas tuvākajām dienām
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  • Iespējami jaudas treniņi pēc 4DP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani, e-pasti un Whatsapp katru dienu 9-23
  • Regulāra treniņu datu analīze
  • Iekļauts Today’sPlan Premium abonements
  • Treniņu programma svaru zālei iekļauta cenā
  • Iekļauti 2 kopīgie individuālie treniņi mēnesī 3
  •  Atlaide pavasara treniņnometnei Kiprā

1 Ierobežots augstākā līmeņa klientu skaits, jautāt par pieejamību;

2 Klientam nepieciešama Today’s Plan Premium versija; www.treninplans.lv

3 Ja attālums līdz klientam lielāks par 50 km no Siguldas, tiek segti ceļa izdevumi

Citi pakalpojumi

  • Slodzes tests uz trenežiera fiziskās sagatavotības novērtēšanai, Jūsu stipro un vājo pušu analīze - 30 eiro;
  • Tehnisko prasmju pilnveidošanas individuālais treniņš 2h garumā Siguldā - pieaugušajiem 15 eiro, jauniešiem no 12 gadiem – 10 eiro;
  • Svaru zāles spēka vingrinājumu programma - 30 eiro mēnesī, kopā ar velo treniņu plānu atlaide 50-100% apmērā atkarībā no izvēlētā velo plāna līmeņa;
  • Veselīga uztura pamatprincipi sportojot, jūsu uztura paradumu analīze, uztura plāns divām nedēļām - vienreizēja maksa 50 eiro;
  • Action video filmēšana un montāža jūsu sacensībās vai sporta spēlēs - cena pēc vienošanās, paraugus skatīt Eduards/Velotreniņi Youtube kanālā.
Kā notiek mūsu sadarbība ar klientu?

Velotreniņi.lv plānus veido individuāli, pieskaņotus katra klienta mērķiem, fiziskajai sagatavotībai un aizņemtības grafikam. Darbs notiek uz Today's Plan bāzes, izmantojot ļoti plašu un visām situācijām piemēroto uzdevumu krājumu, kas tapis nu jau 10 gadu trenera pieredzes laikā. Starp citu, vai zinājāt, kaToday's Plan izmanto arī ProTour komanda Trek-Segafredo un mūsu braucēji Emīls Liepiņš un Toms Skujiņš?

Today's Plan ir gan web platforma detalizētai analīzei, gan arī telefona aplikācija, kur apskatīties statistiku, un saņemt uzdevumus un plānus ērtā, mūsdienīgā veidā. Vairs nekādas krāmēšanās ar izdrukātiem Word dokumentiem, PDF failiem vai pulsa/jaudas zonu tabulām. 

Velotreniņi.lv piedāvā trīs pakāpju treniņplānus, kuriem visiem ir kopīgas iezīmes- neatkarīgi no izvēlētā līmeņa individuāla pieeja katram klientam, iespēja trenēties pēc jaudas un iespēja regulāri komunicēt ar treneri. Mēs nenosakām, cik reizes mēnesī Jūs drīkst zvanīt un cik e-pasta ziņas atļauts nosūtīt.

Uzdevumu izpilde iespējama gan uz trenažiera virtuālajās treniņu platformās Zwift un Sufferfest, gan uz šosejas vai meža takās. Tāpat iespējams vienoties par kopīgiem individuālajiem treniņiem, kas cels jūsu braukšanas iemaņas un vairos zināšanas divkāršā ātrumā. Gudrs sportists ir sekmīgs sportists!

Lai sabalansētu savu ikdienu ar sportiskajiem mērķiem, vislabāk palīdzēs strukturēta pieeja treniņiem. Mēs apzināmies, ka ne visiem ir iespēja veikt olimpiskus apjomus un katru dienu vairākas stundas veltīt treniņiem. Turklāt tas arī ne vienmēr ir vajadzīgs. Katram mērķim, vai tā ir savas fiziskās formas uzlabošana, vai rezultātu sasniegšana sacensībās, ir vajadzīga individuāla, pieskaņota pieeja.

Būsiet jau pamanījuši, ka Velotreniņi.lv nepiedāvā iegādāties vienreizēju plānu un tad visu sezonu pēc tā trenēties. Šāda pieeja vienkārši nav efektīva, nedod nepieciešamos rezultātus un klients parasti plāna vidū zaudē motivāciju un pārstāj sekot šādam plānam, jo dzīve ievieš savas korekcijas. Piemēram, Velotreniņi.lv pamata līmeņa plāns, lai arī standartizēts konkrētam sacensību kalendāram, tāpat būs pieskaņots jūsu iespējām, brīvajam laikam, un šajā plānā treneris veiks Jums nepieciešamās korekcijas. 

Kas ir būtiski, pirms izvēlēties savu treneri? Godīgi uzdot dažus jautājumus sev un pirms sadarbības uzsākšanas izvērtēt gan savu pašatdevi, gan pieejamos pakalpojumus nozarē. Vai Tu pats gribi regulāri trenēties un uzlabot savus rezultātus? Aprunājies ar treneri. Vai ir sajūta, ka šis treneris Tev derēs, vai patīk komunikācija? Vai treneris strādā legāli, atbilstoši vietējai likumdošanai, vai ir sertificējies, vai ar klientu tiek slēgts līgums, vai treneris maksā nodokļus Latvijā? Galu galā, faktiski tu trenerim uztici savu veselību, un bijušais sportists bez sporta izglītības automātiski nenozīmē labu treneri. 

Es braucu ar velo, organizēju nometnes, trases apskates braucienus un sacensības. Vēl lasu lekcijas RTU un rakstu treniņu plānus. 

Plašāk par mani

Tu esi nokļuvis īstajā vietā! Treniņu plāns ļaus Tev izmantot laiku efektīvi, kļūt ātrākam un apsteigt svarīgākos konkurentus. Kad sāksim?  

Piesakies konsultācijai!