Pēdējās sezonās ir tā trakā tendence slavēt 29er’us- „velo ar lielajiem ratiem”.  Nešaubos, ka gan vecajiem 26er, gan jaunajiem 29er katram ir savas priekšrocības, jautājums tikai- kurš katram no mums piemērotāks? Šoruden man ir radusies iespēja to pārbaudīt praktiski, bet nu pat visu pēc kārtas.

2013. gada pavasarī būvēju sev jaunu MTB, un protams, ka tika rūpīgi izsvērts jautājums par ratu lielumu. Paliku pie 26 collām, jo 1) esmu sācis nodarboties ar MTB orientēšanos Latvijas izlases līmenī un gribu tikt vēl augstāk. Katrā distancē ir 20-30 kontrolpunkti, kas nozīmē papildus 20-30 reizes bremzēt, un 20-30 atkal paātrinātties. Var matemātiski sarēķināt, ka paātrinājums 26 collām ir apmēram 10% labāks nekā 29 collu ratiem, un to apliecina arī prakse.

Tas bija galvenais arguments, domājot ka daudzie paātrinājumi izšķirs par labu ripošanai garos gabalos, kas nav nemaz tik gari. 2) Internetā pieejamā informācija par 26er un 29er atšķirībām nebija viennozīmīga. Visu atrodamo testu rezultātos bija trūkumi, visbiežāk pārāk mazs braucienu skaits, lai izdarītu statistiski vērā ņemamus secinājumus. 3) Ļoti bieži tiek apgalvots, ka 29nieks pēc sajūtām ir ātrāks, un es tam piekrītu. Savukārt reālie apļu laiki trasēs ir dažādi, bez viennozīmīga viena vai otra ratu izmēra pārsvara. 99% braucēju svarīgas ir sajūtas, jo labās sajūtas dod prieku braukt. Ja liekas ka esi ātrāks, nav vairs svarīgi, vai patiešām esi ātrāks. Man svarīgs ir rezultāts (laiks). Īsi sakot, paliku pie Scott Scale 26er, turklāt nebija jāmet ārā esošie riepu krājumi un treniņrati. Vēl viens plusiņš, visai svarīgs.

Sezonas gaitā MTB mačos ievēroju, ka atsevišķās situācijās man ir grūti noturēties aiz 29niekiem. Vaļā jau nepalaidu, taču pa saknēm un bedrēm nācās lieki piepūlēties. Vai tas bija dēļ ratu izmēra, vai cietās dakšas, grūti pateikt. Aprunājos ar pāris ārzemju elites MTBO braucējiem, viņi visi pārgājuši uz lielajiem ratiem. Tas viss pamazām sāka raisīt šaubas, un nolēmu veikt praktiskus testus, ja izdosies sarunāt kādu 29er uz ilgāku laiku. 1-2 treniņi neskaitītos.

Šobrīd pagrabā atrodas gan manis paša Scott Scale 26er, gan Ķīnas karbona 29er. Svars attiecīgi 8.8 un 9.1 kg. Tātad svars testa rezultātus būtiski neietekmēs. Abiem cietās karbona dakšas. Slēdži atšķiras, nāksies pierast. Riepas uzlikšu vienādas. Nevar noliegt, kas gribētu lai uzvar 26er, jo tad nekas nebūs jāmaina, nebūs izdevumu, varēs turpināt braukt ar esošo ričuku. Lai vai kā, būšu objektīvs.

Plānots katrā treniņā veikt 2-3 intervālus uz laiku (6-10 min) sacensībām raksturīgās trases sekcijās. Tiks izbraukta ātra tūristu taka ar bremzējamiem līkumiem un saknēm no Velnalas līdz Lielajam akmenim, smilšains meža ceļš Egļupē gar dzelzsceļu, grants posms virzienā uz Līgatni, Vikmestes gravas taka, kas ir pagarš, sakņains nobrauciens vairāku minūšu garumā, un ja nebūs apnicis, tad taka gar kraujas malu no Mednieku namiņa līdz Velnalai- līdzena, ļoti ātra, ar saknēm, nedaudz uz leju. Sekcijas pret kalnu tikai tad, ja paliks laiks. Tur rezultātu nosaka tikai svars, jo pietiekami garu, akmeņainu, sakņainu kāpumu vairāku minūšu garumā, kur svarīga būtu vadāmība un saķere, Latvijā vienkārši nav.

Man tika ieteikts, ka vajag viena ražotāja ričukus, ka vajag vienādu aprīkojumu, vajag braukt 100, vai pat 200 km, un tad skaties nogurumu... Nieki! Es netaisos būt tas guru, kurš paziņos, ka viens vai otrs ratu izmērs ir labākais, un otrs ir metams ārā. Man svarīgi kurš no šiem abiem ričukiem būs piemērotākais tieši man un manām sacensībām, manām distancēm, un 100 km tā noteikti nav. Nesatraucos, ka Scott Scale pretinieks būs lētais Ķīnas karbons. Ja ātrāks izrādīsies 29er, tad visticamākais, ka to pašu Ķīnas karbonu arī pirkšu eBay, jo diez vai varēšu atļauties nolikt veikalā uz letes 2-3 tūkstošus latu par gatavu risinājumu.

4-5 trases, divi ričuki, katrā trasē vajadzētu braukt vismaz 2-3 reizes... Tātad minimums 16 treniņi. Nekas, būs ko oktobrī darīt :) Publicēšu visu analīzi, secinājumus un grafikus.

P.S. Pirmie divi treniņi Velnalas takā jau aizvadīti, bet par to nākamajā rakstā. 

Pieejami, saprotami un efektīvi treniņi!

Velotreniņi.lv un treneris Eduards Rēns piedāvā treniņu plānus visai sezonai un katrai dienai, operatīvas izmaiņas, regulāru un praktiski nelimitētu komunikāciju ar klientiem, kopīgus treniņus, padomus par tehniku, braukšanu un uzturu. Velotreniņi.lv - tie ir visiem pieejami, saprotami un efektīvi treniņi! 

Pamata līmenis

30 EUR mēnesī

Standartizēts treniņu plāns, pieskaņots dalībai
vai nu LVM vai Vivus MTB maratonu seriālos

  • 3 līdz 4 treniņi nedēļā
  • Plāns ņem vērā jūsu aizņemtību nākamajā mēnesī, iesniedzot grafiku savlaicīgi
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  •  Iespējami jaudas treniņi pēc FTP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani un e-pasti darba dienās 9-18
  • Treniņu datu anaīze saskaņā ar cenrādi 2
  • Today’sPlan Premium abonements nav iekļauts
  • Treniņu programma svaru zālei par 15 eiro mēnesī
  • Individuālie treniņi saskaņā ar cenrādi 3

Standarta līmenis

45 EUR mēnesī

Individuāls treniņu plāns, pieskaņots Jūsu mērķiem, ikdienas ritmam un sacensību kalendāram pēc jūsu izvēles

  • 3 līdz 5 treniņi nedēļā
  • Plāns ņem vērā gan iepriekš zināmo aizņemtību, kā arī var veikt operatīvas izmaiņas tuvākajām dienām
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  • Iespējami jaudas treniņi pēc 4DP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani, e-pasti un Whatsapp darba dienās 9-18
  • Treniņu datu analīze reizi nedēļā 2
  • Today’s Plan Premium abonements ar atlaidi
  • Treniņu programma svaru zālei par 10 eiro mēnesī
  • Kopīgie individuālie treniņi ar 50% atlaidi 3

Augstākais līmenis

105 EUR mēnesī 1

Tu vēlies sasniegt visvairāk. Individuāls treniņu plāns ar gandrīz neierobežotu komunikāciju un papildus iespējām.

  • 4 līdz 6 velo treniņi nedēļā, 1 svaru treniņš
  • Plāns ņem vērā gan iepriekš zināmo aizņemtību, kā arī var veikt operatīvas izmaiņas tuvākajām dienām
  • Minimālās prasības: vismaz pulsa mērītājs, jaudas mērītājs ieteicams
  • Iespējami jaudas treniņi pēc 4DP metodikas
  • Treniņu uzdevumi jūsu telefonā vai kalendārā
  • Telefona zvani, e-pasti un Whatsapp katru dienu 9-23
  • Regulāra treniņu datu analīze
  • Iekļauts Today’sPlan Premium abonements
  • Treniņu programma svaru zālei iekļauta cenā
  • Iekļauti 2 kopīgie individuālie treniņi mēnesī 3
  •  Atlaide pavasara treniņnometnei Kiprā

1 Ierobežots augstākā līmeņa klientu skaits, jautāt par pieejamību;

2 Klientam nepieciešama Today’s Plan Premium versija; www.treninplans.lv

3 Ja attālums līdz klientam lielāks par 50 km no Siguldas, tiek segti ceļa izdevumi

Citi pakalpojumi

  • Slodzes tests uz trenežiera fiziskās sagatavotības novērtēšanai, Jūsu stipro un vājo pušu analīze - 30 eiro;
  • Tehnisko prasmju pilnveidošanas individuālais treniņš 2h garumā Siguldā - pieaugušajiem 15 eiro, jauniešiem no 12 gadiem – 10 eiro;
  • Svaru zāles spēka vingrinājumu programma - 30 eiro mēnesī, kopā ar velo treniņu plānu atlaide 50-100% apmērā atkarībā no izvēlētā velo plāna līmeņa;
  • Veselīga uztura pamatprincipi sportojot, jūsu uztura paradumu analīze, uztura plāns divām nedēļām - vienreizēja maksa 50 eiro;
  • Action video filmēšana un montāža jūsu sacensībās vai sporta spēlēs - cena pēc vienošanās, paraugus skatīt Eduards/Velotreniņi Youtube kanālā.
Kā notiek mūsu sadarbība ar klientu?

Velotreniņi.lv plānus veido individuāli, pieskaņotus katra klienta mērķiem, fiziskajai sagatavotībai un aizņemtības grafikam. Darbs notiek uz Today's Plan bāzes, izmantojot ļoti plašu un visām situācijām piemēroto uzdevumu krājumu, kas tapis nu jau 10 gadu trenera pieredzes laikā. Starp citu, vai zinājāt, kaToday's Plan izmanto arī ProTour komanda Trek-Segafredo un mūsu braucēji Emīls Liepiņš un Toms Skujiņš?

Today's Plan ir gan web platforma detalizētai analīzei, gan arī telefona aplikācija, kur apskatīties statistiku, un saņemt uzdevumus un plānus ērtā, mūsdienīgā veidā. Vairs nekādas krāmēšanās ar izdrukātiem Word dokumentiem, PDF failiem vai pulsa/jaudas zonu tabulām. 

Velotreniņi.lv piedāvā trīs pakāpju treniņplānus, kuriem visiem ir kopīgas iezīmes- neatkarīgi no izvēlētā līmeņa individuāla pieeja katram klientam, iespēja trenēties pēc jaudas un iespēja regulāri komunicēt ar treneri. Mēs nenosakām, cik reizes mēnesī Jūs drīkst zvanīt un cik e-pasta ziņas atļauts nosūtīt.

Uzdevumu izpilde iespējama gan uz trenažiera virtuālajās treniņu platformās Zwift un Sufferfest, gan uz šosejas vai meža takās. Tāpat iespējams vienoties par kopīgiem individuālajiem treniņiem, kas cels jūsu braukšanas iemaņas un vairos zināšanas divkāršā ātrumā. Gudrs sportists ir sekmīgs sportists!

Lai sabalansētu savu ikdienu ar sportiskajiem mērķiem, vislabāk palīdzēs strukturēta pieeja treniņiem. Mēs apzināmies, ka ne visiem ir iespēja veikt olimpiskus apjomus un katru dienu vairākas stundas veltīt treniņiem. Turklāt tas arī ne vienmēr ir vajadzīgs. Katram mērķim, vai tā ir savas fiziskās formas uzlabošana, vai rezultātu sasniegšana sacensībās, ir vajadzīga individuāla, pieskaņota pieeja.

Būsiet jau pamanījuši, ka Velotreniņi.lv nepiedāvā iegādāties vienreizēju plānu un tad visu sezonu pēc tā trenēties. Šāda pieeja vienkārši nav efektīva, nedod nepieciešamos rezultātus un klients parasti plāna vidū zaudē motivāciju un pārstāj sekot šādam plānam, jo dzīve ievieš savas korekcijas. Piemēram, Velotreniņi.lv pamata līmeņa plāns, lai arī standartizēts konkrētam sacensību kalendāram, tāpat būs pieskaņots jūsu iespējām, brīvajam laikam, un šajā plānā treneris veiks Jums nepieciešamās korekcijas. 

Kas ir būtiski, pirms izvēlēties savu treneri? Godīgi uzdot dažus jautājumus sev un pirms sadarbības uzsākšanas izvērtēt gan savu pašatdevi, gan pieejamos pakalpojumus nozarē. Vai Tu pats gribi regulāri trenēties un uzlabot savus rezultātus? Aprunājies ar treneri. Vai ir sajūta, ka šis treneris Tev derēs, vai patīk komunikācija? Vai treneris strādā legāli, atbilstoši vietējai likumdošanai, vai ir sertificējies, vai ar klientu tiek slēgts līgums, vai treneris maksā nodokļus Latvijā? Galu galā, faktiski tu trenerim uztici savu veselību, un bijušais sportists bez sporta izglītības automātiski nenozīmē labu treneri. 

Es braucu ar velo, organizēju nometnes, trases apskates braucienus un sacensības. Vēl lasu lekcijas RTU un rakstu treniņu plānus. 

Plašāk par mani

Tu esi nokļuvis īstajā vietā! Treniņu plāns ļaus Tev izmantot laiku efektīvi, kļūt ātrākam un apsteigt svarīgākos konkurentus. Kad sāksim?  

Piesakies konsultācijai!